چطور کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز ۸ آماده کنیم

Windows 8
Windows 8

نسخه نهایی ویندوز ۸منتشر شده است و الان زمان مناسبی برای مهاجرت به جدیدترین نسخه ویندوز است. اما قبل از آن باید خود را آماده کنید. در این مقاله با مواردی که پیش از ارتقاء یا نصب ویندوز ۸ باید در نظر داشته باشید، آشنا خواهید شد.

تنها با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار می‌توانید ویندوز ۷ فعلی خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهید. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با نسخه اصلی ویندوز ارائه می‌شوند پس اگر شما هم نسخه اصلی ویندوز را دارید شاید بهتر باشد به جای جستجو برای کرک ویندوز ۸، نسخه اصلی آن را تهیه کنید. به هر حال مهم نیست که به چه شکلی تمایل به استفاده از ویندوز ۸ دارید، مهم آن است که قبل از نصب سیستم‌عامل جدید، کامپیوتر خود را آماده کنید تا اطلاعات شما در زمان ارتقاء از دست نروند یا دچار مشکلات مربوط به عدم سازگاری سیستم‌عامل با سخت‌افزار فعلی کامپیورتان نشوید.

سازگاری کامپیوتر خود را بررسی کنید

اولین کاری که می‌بایست انجام دهید، بررسی سخت‌افزار کامپیوترتان است، حداقل‌های سخت‌افزاری موردنیاز ویندوز ۸ عبارتند از:

  • پردازنده: ۱ گیگاهرتزی یا سریعتر
  • حافظه رم: یک گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی، ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
  • گرافیک: سازگار با DirectX 9

برای استفاده از فروشگاه نرم‌افزار ویندوز، نمایشگر شما می‌بایست حداقل دارای رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل باشد، همچنین برای استفاده از برخی نرم‌افزارها و امکانات خود سیستم‌عامل حداقل رزولوشن نمایشگر باید، ۱۳۶۶ در ۷۶۸ باشد.

برای بررسی دقیق‌تر سازگاری کامپیوتر خود با سیستم‌عامل ویندوز ۸ می‌توانید به وب‌سایت مایکروسافت بخش Compatibility Center مراجعه نمایید.

درایورهای سخت‌افزار سیستم خود را دانلود کنید

ممکن است ویندوز ۸ بصورت پیش‌فرض برخی از سخت‌افزارهای کامپیوتر شما را تشخیص ندهد، این موضوع معمولا برای سخت‌افزارهای خیلی قدیمی اتفاق می‌افتد. برای بررسی سازگاری کامپیوتر خود با ویندوز ۸ و مشاهده سخت‌افزارهای سازگار و مشکلات احتمالی در ویندوز، از نرم‌افزار Windows 8 Upgrade Assistant استفاده کنید. برای دریافت این نرم‌افزار به صفحه Windows 8 Upgrade مراجعه نموده و سپس برروی دکمه آبی رنگ Download کلیک کنید. این نرم‌افزار حدود ۵ مگابایت حجم دارد. پس از اجرای آن عملیات بررسی سازگاری کامپیوتر شما با ویندوز ۸ آغاز می‌شود.

پس از اطلاع از درایورهای پشتیبانی نشده، باید به وب‌سایت تولیدکننده سخت‌افزار مربوطه مراجعه نموده و به دنبال درایور ویندوز ۸ آن باشید.

جان تازه به کامپیوتر خود دهید

برای اینکه از حداکثر توان کامپیوتر خود در ویندوز ۸ بهره ببرید بهتر است تا دستی به سر و روی آن بکشید. سعی کنید فایل‌‌های اضافی را حذف نموده و تا جای ممکن فضای خالی دیسک‌سخت را افزایش دهید. حتی بد نیست درب کیس کامپیوتر را باز نموده و داخل آن را تمیز کنید. البته حتما می‌دانید که نباید از آب و مایعات برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی استفاده کنید، بهترین راه استفاده از جاروبرقی یا دستگاه‌های تولید کننده باد است.

از فایل‌های شخصی خود بک‌آپ بگیرید

ریسک نکنید از فایل‌های شخصی خود برروی یک حافظه خارجی بک‌آپ بگیرید، تمام اسناد، موزیک، فیلم و دیگر فایل‌های خود را برروی یک هارددیسک اکسترال کپی‌کنید. اگر از نرم‌افزارهای کلاینت ایمیل مانند اوت‌لوک استفاده می‌کنید، ایمیل‌های خود را نیز فراموش نکنید و از آنها نیز بک‌آپ بگیرید. نیازی به بک‌آپ گرفتن از افزونه و تنظیمات مرورگر کروم و فایرفاکس نیست چون اگر اکانت خود را در این مرورگرها وارد کرده باشید پس از نصب مجدد آنها و لاگین کردن با اکانت خود، تمام تنظیمات، رمز‌های عبور وارد شده و افزونه‌های نصب شده، بصورت خودکار در مرورگر جدید حاضر می‌شوند.

نسخه جدید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را دریافت کنید

تقریبا تمام نرم‌افزارهای ویندوز ۷ برروی ویندوز ۸ نیز اجرا می‌شوند اما الان زمان مناسبی است تا نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را نیز به آخرین نسخه بروز کنید. پس سعی کنید جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

رمز عبور شبکه بی‌سیم خود را به یاد آورید

از آنجایی که رمز عبور شبکه بی‌سیم را تنها یک بار وارد می‌کنیم و برای مدت طولانی بدون ورود رمز‌عبور به شبکه متصل می‌شویم. ممکن است این رمز را فراموش کنیم. پس بهتر است همین الان که به شبکه وصل هستید به فکر یادآوری رمز عبور شبکه خود باشید چون در غیراینصورت پس از نصب ویندوز ۸ بدون اینترنت خواهید ماند.

از ویندوز فعلی خود یک پشتیبان کلی تهیه کنید

شاید به هر دلیلی پس از نصب ویندوز ۸ یا از آن خوشتان نیامد یا با مشکل جدی روبرو شدید. در این شرایط مجبور به بازگشت به ویندوز ۷ قبلی خود خواهید بود، اما اگر نسخه قبلی را بطور کامل پاک کرده باشید، زمان بسیاری از شما تلف خواهد شد تا سیستم‌عامل به همراه آنهمه نرم‌افزار را مجددا نصب کنید. پس بهتر است به کمک یکی از نرم‌افزارهای Acronis True Image یا Norton Ghost یا CloneZilla از کل درایو مربوط به سیستم‌عامل خود بک‌آپ تهیه کنید تا هر زمان که تمایل داشتید با صرف چند دقیقه وقت سیستم‌عامل قبلی خود را باز گردانید.

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

مایکروسافت نرم‌افزار همگام سازی ویندوز فون ۸ را برای ویندوز ۸ و RT منتشر کرد

Windows Phone 8 App
Windows Phone 8 App

حدود ۱۰ ساعت تا انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ زمان باقی مانده است که مایکروسافت نرم‌افزار همگام سازی تلفن‌های مجهز به این سیستم‌عامل را برای ویندوز ۸ و ویندوز RT منتشر کرده است. به کمک این نرم‌افزار کاربران می‌توانند کلیه اطلاعات موجود در تلفن خود را با دیگر ابزارهای ویندوزی همگام کنند.

نرم‌افزار جدید ویندوز فون برروی هر دو نسخه ویندوز ۸ و ویندوز RT که برروی تبلت سرفیس RT نیز نصب شده است، کار می‌کند. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید عکس، موزیک، فیلم و دیگر فایل‌های خود را بین ابزارهای ویندوزی و ویندوز فون همگام کنید.

براساس شواهدی که پیش‌تر بدست آمده بود، انتظار می‌رود که بلافاصله پس از اتصال یک تلفن مجهز به ویندوز فون ۸ به کامپیوتر ویندوز ۸، این نرم‌افزار بصورت خودکار برروی سیستم نصب شود.

همچنین لازم است بدانید که این نرم‌افزار با تلفن‌های مجهز به ویندوز فون ۷ کار نمی‌کند. به هر حال اگر تمایل به نصب این نرم‌افزار برروی ویندوز ۸ خود هستید به فروشگاه ویندوز مراجعه کنید

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

ویندوز ۸ را از کجا دانلود کنیم

Windows 8
Windows 8

چند روز از انتشار نسخه نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۸ می‌گذرد، اما هنوز برخی از کاربران ایرانی نمی‌دانند نسخه نهایی و دست‌کاری نشده ویندوز ۸ را از کجا باید دانلود کنند. در این مقاله به راه‌های خرید، دانلود و کرک ویندوز ۸ اشاره خواهیم کرد. اگر هنوز به دنبال نسخه درست و کامل جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت می‌گردید، خواندن مقاله را ادامه دهید.

پیش از هر اقدامی، بهتر از کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز ۸ آماده کنید بدین منظور ابتدا مقاله «چطور کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز ۸ آماده کنیم » را مطالعه نموده و به توصیه‌های آن عمل کنید. سپس فایل اصلی ویندوز ۸ را از وب سایت خود مایکروسافت دانلود کنید.

برای دانلود نسخه اصلی و کامل ویندوز ۸ ابتدا به این صفحه مراجعه نموده و سپس به قسمت انتهای آن اسکرول کنید تا به دو دکمه Get Stared Now برخورد نمایید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا نسخه ۶۴ بیتی را دریافت و نصب کنید اما اگر بخواهید نسخه ۳۲ بینی را نصب کنید، از طریق همین صفحه می‌توانید اقدام کنید. پس از فشار دادن دکمه سبز رنگ شما به صفحه لاگین مایکروسافت ارجاع داده می‌شوید، در اکانت Live یا Outlook یا Hotmail خود لاگین کنید، اگر هنوز برای خود اکانت مایکروسافت نساخته‌اید، بهتر است همین حالا اقدام کنید، چون در ویندوز ۸ حتما به آن نیاز خواهید داشت.

download win8

پس از ورود به اکانت خود، اطلاعات تکمیلی شامل نام و نام خانوادگی، کشور و زبان، پرسیده می‌شود. از آنجایی که نام ایران در لیست وجود ندارد، مجبور به انتخاب یک کشور دیگر خواهید شد. پس از تکمیل این فرم، دانلود فایل ISO ویندوز ۸ آغاز می‌شود. توجه داشته باشید که برای دانلود ویندوز ۸ از سایت مایکروسافت، باید جاوا برروی سیستم شما نصب باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای دانلود ویندوز ۸ از مرورگر IE استفاده کنید. اگر جاوا برروی کامپیوترتان نصب نباشد دچار مشکل می‌شوید، چون شرکت اوراکل کاربران ایرانی را تحریم کرده و برای دانلود بسته مجانی جاوا باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.

پس از دانلود فایل ISO آن را به کمک یکی از نرم‌افزارهای رایت سی دی مانند Power ISO یا نرم افزار مجانی Active ISO Burner استفاده نموده و آن را برروی DVD رایت کنید.

همانطور که می‌دانید برای استفاده طولانی مدت از ویندوز یا باید گواهی معتبر آن را خریداری کنید یا ویندوز را کرک کنید. برای خرید نسخه اصلی به وب سایت مایکروسافت مراجعه کنید اما اگر قصد کرک کردن ویندوز ۸ را دارید خبر بد اینکه هنوز کرک درست و کاملی برای سیستم‌عامل جدید مایکروسافت منتشر نشده است، اما فعلا می‌توانید جدیدترین کرک‌های موقت را از این آدرس دریافت کنید.

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

معرفی تلفن Ativ S سامسونگ به همراه گالری عکس و ویدیو

تلفن Ativ S سامسونگ
تلفن Ativ S سامسونگ Engadget

سامسونگ اولین بار تلفن ویندوز فون ۸ خود با نام Ativ S را پیش از شروع نمایشگاه IFA 2012 معرفی کرد، اما پس از آن هیچ صحبتی در مورد این تلفن بیان نشد تا اینکه شب گذشته مایکروسافت در کنفرانس انتشار نسخه نهایی ویندوز فون ۸، زمان عرضه این تلفن را آخر همین هفته اعلام کرد و استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت به مشخصات فنی آن اشاره نمود. در ادامه با جزئیات کامل Ativ S که شباهت بسیار زیادی به گلکسی اس ۳ دارد، آشنا خواهید شد.

Ativ S دارای صفحه نمایش ۴.۸ اینچ HD Super AMOLED با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و پردازنده ۱.۵ گیگاهرتز ۲ هسته‌ای است. این تلفن با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل مایکروسافت یعنی ویندوز فون ۸ روانه بازار خواهد شد.

 

ابعاد این تلفن ۱۳۷.۲ در ۷۰.۵ در ۸.۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۳۵ گرم است. طراحی ظاهری، جنس بدنه و کیفیت ساخت تلفن Ativ S کاملا شبیه گلکسی اس ۳ است.

 

از دیگر امکانات این تلفن می‌توان به حافظه ذخیره سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت، باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت، حافظه رم ۱ گیگابایت، درگاه microSD برای افزایش حجم حافظه،‌ دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت، دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی در جلو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و‌ NFC اشاره کرد.

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

گوگل از کروم‌بوک Acer C7 با قیمت ۱۹۹ دلار پرده برداری کرد

گوگل از کروم‌بوک Acer C7 با قیمت ۱۹۹ دلار پرده برداری کرد

تنها پس از گذشت یک ماه از معرفی کروم‌بوک جدید ساخت سامسونگ، گوگل این بار یک لپ‌تاپ ارزان قیمت دیگر را که توسط ایسر ساخته شده، معرفی کرد. کروم‌بوک Acer C7 مجهز به صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل است. پردازنده این لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری، ساخت اینتل می‌باشد اما دقیقا مشخص نشده که این پردازنده در کدام نسل یا سری جای می‌گیرد.

لپ‌تاپ Acer C7 Chromebook دارای وب‌کم HD، وای‌فای دو بانده و خروجی HDMI است. هرچند این کروم‌بوک از جنبه‌های مختلف با رقیب سامسونگی خود تفاوت چندانی ندارد اما از نظر باتری و حافظه ذخیره سازی این دو محصول کاملا متفاوت هستند.

کروم‌بوک ۱۹۹ دلاری سامسونگ مجهز به ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD و طول عمر باتری ۶.۵ ساعته است، اما کروم‌بوک جدید ایسر به همراه دیسک سخت ۳۲۰ گیگابایتی و طول عمر باتری ۳.۵ ساعت وارد بازار می‌شود.

Acer AC710 closed3-verge-2048 verge super wide

گوگل به تمام کاربران کروم‌بوک ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین به مدت ۲ سال در Google Drive ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ C7 ایسر از فردا با قیمت ۱۹۹ دلار وارد بازار امریکا و بریتانیا می‌شود

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

رییس بخش ویندوز مایکروسافت، شرکت را ترک کرد

رییس بخش ویندوز مایکروسافت، شرکت را ترک کرد

استیون سینوفسکی، مدیر ویندوز مایکروسافت، این شرکت را ترک کرد. جولی مارسن-گرین کنترل بخش نرم‌افزار ویندوز و مهندسی سخت‌افزار را در دست گرفته و نامی رلر مدیرمالی این شرکت نیز بخش تجارت ویندوز را مدیریت خواهد کرد. تغییرات تازه در سیستم مدیریت ویندوز بلافاصله پس از خروج استیون سینوفسکی اعمال شده‌اند. هنوز دلیلی برای خروج سینوفسکی از مایکروسافت اعلام نشده است و نمی‌دانیم فرد اول ویندوز، کسی که شاید تاثیر گذارترین شخص در تحولات بزرگ ویندوز ۸ بوده، چرا شرکت را ترک کرده است

سینوفسکی به انجام کارهای سخت و بدست آوردن نتایج درخشان مشهور است. او با معرفی ویندوز ۸ بیش از همیشه معروف شد و بر سر زبان‌ها افتاد. او پس از کار برروی پروژه آفیس مایکروسافت، کنترل ویندوز ۷ را درست زمانی برعهده گرفت که مایکروسافت زیر بار فشار شدید مشکلات ویستا قرار داشت و کاربران از ویندوز و مایکروسافت قطع امید کرده بودند. ویندوز ۷ تحت مدیریت او محبوبیت دوباره‌ای یافت و تحولات خلاقانه مربوط به ویندوز ۸ نیز زیر نظر مدیریت استیون شکل گرفتند. سمت اصلی او در مایکروسافت «رییس بخش ویندوز» بود.

بالمر در مورد خروج سینوفسکی از مایکروسافت طی بیانه‌ای به کارمندان این شرکت گفت:

از آنجایی که ما وارد دوران تازه‌ای شده‌ایم و با پشت سر گذاشتن انتشار موفقیت‌آمیز ویندوز ۸ و تبلت سرفیس، استیون سینوفسکی تصمیم گرفت تا شرکت را ترک کند. استیون در سال ۱۹۸۹ به عنوان مهندس نرم‌افزار وارد مایکروسافت شد و در بخش‌های مختلف شرکت فعالیت کرد و تلاش‌های او در بخش‌های مختلف و توصیه‌های فنی او به بیل‌گیتس، باعث تداوم رهبری آفیس و تجارت آن گردید، او در جهت گیری صحیح ویندوز، ویندوز لایو و سرفیس نیز نقش داشت.

جولی لارسن-گرین نیز از سال ۱۹۹۳ به عنوان مدیر برنامه در مایکروسافت مشغول به کار بوده است و در زمینه طراحی رابط کاربری و تحقیق برروی ویندوز ۷ و ۸ فعالیت نموده است. بالمر در باره او گفت: او در تمام مراحل توسعه قابلیت‌های ویندوز و فرصت‌های سخت‌افزاری نقش داشته است. بالمر معتقد است که لارسن بهترین شخص برای این موقعیت شغلی است.

اما بزرگترین سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا پس از دو هفته از انتشار ویندوز ۸، سینوفسکی، تاثیرگذارترین شخص در این محصول انقلابی، شرکت را ترک می‌کند؟

یک منبع از درون مایکروسافت به ورج گفته که تغییرات مدیریتی در مایکروسافت ارتباطی با مشکلات مربوط به عرضه ویندوز ۸ یا تبلت سرفیس ندارد و سینوفسکی بنا به درگیری‌های شخصی این شرکت را ترک کرده است. Top Blog

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

فروش نکسوس 4 و نکسوس 10 در فروشگاه گوگل پلی آغاز شد

نکسوس 4
نکسوس 4

گوگلفروش تلفن نکسوس 4 و تبلتنکسوس 10 را از طریق فروشگاه گوگل پلی آغاز کرد، کاربران بریتانیایی می‌توانند نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایتی جدیدترین تلفن نکسوس را با قیمت ۲۳۸ و ۲۷۹ پوند و کاربران استرالیایی با قیمت ۳۴۹ دلار و ۳۹۹ دلار خریداری کنند. قیمت تبلت ۱۰ اینچی نکسوس نیز برای کاربران انگلیسی ۳۱۹ پوند برای نسخه ۱۶ گیگابایت و ۳۸۹ پوند برای نسخه ۳۲ گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

اما استرالیایی‌ها برای خرید تبلت نکسوس ۱۰ باید ۴۶۹ دلار و ۵۶۹ دلار به ترتیب برای نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت پرداخت کنند. ابزارهای اندرویدی جدید گوگل هنوز برای کاربران امریکا و دیگر کشورها عرضه نشده‌اند، اما براساس اعلام قبلی این شرکت، نکسوس ۴ با قیمت ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار امریکا برای نسخه ۸ و ۱۶ گیگابایت و نکسوس ۱۰ با قیمت ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار امریکا برای نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهند شد.

گوگل به همراه نکسوس ۴ یک کاور محافظ نیز ارائه می‌کند که برخی از قسمت های تلفن را می‌پوشاند و از آسیب‌پذیری آن در مقابل ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کند. این پوشش محافظت خوبی از لبه‌های تلفن دارد اما هیچ محافظتی از نمایشگر نخواهد داشت.

جالب است بدانید که تنها پس از گذشت چند ساعت از آغاز فروش این محصولات و به دنبال استقبال بسیار گسترده مشتریان، سایت گوگل پلی به شدت کند شده و فروش نکسوس ۴ و نکسوس ۱۰ متوقف گردیده است.

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

نسخه پیش‌نمایش اینترنت اکسپلور 10 برای ویندوز ۷ آماده دانلود است

IE 10 Windows 7
IE 10 Windows 7

همانطور که انتظار می‌رفت پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۸، مایکروسافت روز گذشته نسخه پیش‌نمایش Internet Explorer 10 را برای ویندوز ۷ نیز منتشر نمود. هنوز دقیقا مشخص نیست که نسخه نهایی این مرورگر چه زمانی برای ویندوز ۷ آماده می‌شود، اما توسعه دهندگان نرم‌افزاری یا طراحان وب می‌توانند از آن برای بهینه سازی وب‌سایت‌های خود استفاده نمایند. : 2368232


Top Blog

اگر شما هم تمایل دارید تا اینترنت اکسپلور ۱۰ را در ویندوز ۷ خود نصب کنید به صفحه مربوطه به این محصول در وب‌سایت مایکروسافت مراجعه نمایید.

اینترنت اکسپلور ۱۰ از بسیاری از جهات از جمله سرعت در نمایش صفحات وب و پشتیبانی بهتر از HTML5 و CSS3 ارتقاء یافته است. رابط کاربری آن نیز با صفحات لمسی تبلت‌ها سازگار شده و فضای بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. در حقیقت استفاده از این مرورگر در سیستم‌عامل ویندوز ۸ لذت بخش‌تر است اما نصب آن برروی ویندوز ۷ نیز خالی از لطف نخواهد بود.

برای آشنایی با امکانات IE 10 به مقاله «مایکروسافت: از IE 10 متنفر نباشید» مراجعه کنید. : 2368232


Top Blog : 2368232

Top Blog : 2368232

Top Blog

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

نقشه نوکیا برای آیفون و اندروید منتشر می‌شود

نقشه نوکیا برای موزیلا فایرفاکس
نقشه نوکیا برای موزیلا فایرفاکس

نوکیا اعلام کرد که پلتفرم جدید نقشه خود را که Here نامیده می‌شود، علاوه بر ویندوز فون برای ابزارهای دیگر نیز گسترش می‌دهد و قصد دارد نرم‌افزار اختصاصی آیفون و اندروید آن را منتشر کند. نوکیا همچنین اعلام نموده که سرویس نقشه از پلتفرم ابزارهای موبایل نیز فراتر خواهد رفت و نسخه تحت وب آن که از Firefox OS پشتیبانی می‌کند، سال آینده نهایی خواهد شد. نرم‌افزار نقشه نوکیا که به زودی برای iOS منتشر می‌شود، دارای قابلیت راهنمای قدم به قدم تا مقصد و اطلاعات سیستم حمل و نقل عمومی است. :


Top Blog

نرم‌افزار نقشه نوکیا در انتظار تایید اپل و کسب گواهی مربوطه است. اما این شرکت فنلاندی به تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی نیز امکان استفاده از SDK نقشه خود را داده است و به این ترتیب آنها می‌توانند از امکانات سرویس نقشه این شرکت در ابزارها و نرم‌افزارهای خود استفاده کنند.

همانطور که پیش‌تر نیز گزارش شده بود، پلتفرم Here نوکیا ترکیبی از اطلاعات محلی و مبتنی بر فضای ابری را ارائه و رندر می‌کند که به موجب آن تصاویر سه بعدی سریعتر نمایش داده می‌شوند و همچنین امکان استفاده آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نیز میسر می‌شود.

نوکیا پیش از این نیز اعلام کرده بود که نرم‌افزار نقشه این شرکت در ویندوز فون تا ۲.۲ گیگابایت فضا اشغال می‌کند. احتمالا به زودی شاهد اپلیکیشن نقشه نوکیا برروی ابزارهای اندرویدی و شاید iOS باشیم.

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]

طول عمر باتری تبلت سرفیس Pro مایکروسافت حدود 4 ساعت است

Surface Pro
Surface Pro

مایکروسافت شب گذشته رسما اعلام کرد که نسخه Pro تبلت سرفیس از ماه ژانویه با قیمت 899 دلار برای مدل 64 گیگابایت وارد بازار می‌شود. سرفیس پرو مجهز به پردازنده x86 اینتل است و همین عامل باعث کاهش طول عمر باتری آن می‌شود. مایکروسافت در پاسخ به پرسش کاربران در رابطه با طول عمر باتری سرفیس Pro، گفته است که «طول عمر باتری نسخه Pro تقریبا نصف نسخه RT است.» Top Blog

از آنجایی که طول عمر باتری سرفیس RT حدود 8 ساعت است، براساس اعلام رسمی مایکروسافت طول عمر باتری سرفیس Pro حدود 4 ساعت خواهد بود. درست است که مدت زمان 4 ساعت برای یک تبلت کم به نظر می‌رسد و سرفیس پرو از نظر طول عمر باتری قادر به رقابت با تبلت‌های مبتنی بر معماری ARM نیست. اما در نظر داشته باشید که این تبلت مجهز به پردازنده قدرتمند Core i5 اینتل و نمایشگر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است، پس شاید مقایسه آن با آیپد نسل 3 و 4 که باتری آنها حدود 10 ساعت دوام می‌آورد، درست نباشد.

سرفیس Pro تقریبا مرز بین تبلت و PC را محو کرده است و با آن قادر خواهید بود از امکانات دسکتاپ و نرم‌افزارهای سنتی ویندوز به همراه رابط کاربری مدرن (مترو) بهره ببرید. اما وزن 900 گرمی سرفیس و طول عمر باتری نسبتا کم، شاید این تبلت را از هدف اصلی این ابزارها که قابلیت حمل آسان و استفاده طولانی مدت بدون نیاز به شارژ است، دور کرده باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ طول عمر باتری در تبلت چقدر برایتان اهمیت دارد؟

[ 15 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:38 ] [ رضا ]
[ ]